درمان زانو درد با 4 راهکار موثر

در اکثر موارد، بیمار این حق را دارد که هر کلینیک فیزیوتراپی را که تمایل دارد انتخاب نماید. در ادامه به مزایای درمان دیسک کمر با ورزش و توصیه هایی برای چگونگی انجام صحیح و ایمن این حرکات پرداخته شده و نهایتا چهارده تمرین انتخاب شده برای کمر درد و درد سیاتیک ارائه شده است. با این روش، میتوان فشار روی نخاع یا اعصاب را به دلیل فتق دیسک، خار استخوان یا تومور مشاهده نمود. این گودی میتواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله نادرستی وضعیت بدن در هنگام نشستن، ایستادن و راه رفتن، ناهنجاریهای مادرزادی در مهرهها، بیماریهای عصبی-عضلانی، عمل جراحی روی کمر، بیماریهای لگن و یا بیماریهای مفصل ران میباشد. یعنی دردی است که از کمر به جلوی ران تا زانو تیر می کشد. بدون شک همه افراد از انجام تمرینهای کششی ماهیچه در قسمت کمر، باسن، پهلوها و پاها (مخصوصاً عضلات پشت ران) بهره میبرند. پاها باید به اندازه عرض لگن شما باز باشد و زانو ها به سمت همدیگر نزدیک شده باشد. ​​​.

این ماهیچهها وزن بالاتنه را تحمل میکنند.2001 این شبیه صدایی است که هنگام باز کردن یک قوطی نوشابه میشنویم. افرادی که آسیبدیدگی آنها خفیف است، ممکن است تنها احساس کنند که زانوی آنها بیثبات شده است و در مواردی زاحساس اصطلاحا خالی کردن زانو را دارند. نمیتوانید وزن خود را روی زانو تحمل کنید یا احساس میکنید که زانوی شما بیثبات شده است. این ماهیچهها وزن بالاتنه را تحمل میکنند. هرچه فعالیت این ماهیچهها بیشتر شود، آسیب کمتری به ناحیه کمر وارد میشود. تجویز داروهای دیگر: برخی داروهای مانند آنتیدپرسانتها، مرهمهای درد، مسکنها و غیره میتوانند به کاهش درد کمر کمک کنند. فیزیوتراپیست ها اشخاصی هستند که با ارزیابی وضعیت بالینی بیماران و شرایط کاری و اجتماعی و روانی آنها درمان های مورد نظر را طبق برنامه زمانی منظم تجویز میکنند تا به کاهش مشکلات جسمی آنها بی انجامد. در کلینیک دکتر فرخانی تجویز تمرینات و حرکات اصلاحی کمر درد همراه با درمان های فیزیوتراپی به عنوان روشی برای درمان بسیاری از آسیب ها و دردهای کمر به کار می رود. ورزش برای کمر درد برای تمرین دادن عضلات کمر به منظور بازیابی توان و ثبات آن ها و همچنین بهبود قدرت ، انعطاف پذیری و وضعیت اندامی شخص است.در مرکز جامع توانبخشی دکتر فرخانی ما می توانیم یک برنامه اختصاصی برای شما طراحی کنیم تا با کمک آن بتوانید قدرت عضلانی و دامنه حرکتی آن را بازیابید.

آیا قبل از شروع فیزیوتراپی نیاز به تصویربرداری اشعه ایکس یا ام آر آی میباشد؟ انجام ایروبیک سبک باعث افزایش جریان خون شده و درد ناشی از آسیب را بدون نیاز به انجام جراحی برطرف میکند. بیماری آرنج گلف بازان ناشی از صدمه به ماهیچههایی است که باعث خم شدن مچ دست و انگشتان میشوند. در صورتی که با دردهای مزمن زانو دست و پنجه نرم میکنید، حتما برای تشخیص و بررسی دقیق به متخصص طب فیزیکی مراجعه نمایید. تأثیر کمبود ویتامین دی در بروز دردهای مزمن زانو بسیار زیاد است. او میخواهد ببیند که ستون فقرات شما بهطورکلی چگونه کار میکند و به یاد داشته باشید که آنچه در یک منطقه از ستون فقرات شما اتفاق میافتد میتواند بر سایر قسمتهای ستون فقرات و یا دیگر نواحی در بدن شما تأثیر بگذارد. مقایسه با کاردرمانی: در فیزیوتراپی تمرکز رو درمان مشکلات جسمی بیمار هست بیشتر ولی کاردرمانی به جز مشکلات جسمی بیمار، بیشتر از فیزیوتراپی رو حل مشکلات روانی اون بیمار هم تمرکز داره. بیشتر افراد بالای ۳۰ سال ممکن است پارگی یا اسیب در منیسک ها را تجربه نمایند.

بهطور معمول درد زانو و آسیبدیدگی آن در زنان بیشتر اقدامات اولیه بعد از آسیب ورزشی و رعایت نکات است. به طور معمول این گیاهان دارویی را باید به صورت دمنوش مصرف کنید. بیماران روماتیسمی خصوصا روماتویید آرترویید به صورت گسترده تری تحت پروسه های تخریبی زانو مانند آرتروز زانو قرار می گیرند . همچنین اگر بورسیت پشت آرنج با اقدامات سادهای مانند جلوگیری از فشار آرنج، یخ زدگی ناحیه و استفاده از داروهای ضد التهاب پس از سه تا شش هفته بهبود پیدا نکرد کورتیزون تزریق میشود. داروها: داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs)، مرخص کنندههای عضلانی و تسکیندهندههای درد میتوانند در مدیریت درد و التهاب مرتبط با دیسک کمر کمک کنند. ماساژ تراپی در قسمت تحتانی کمر میتواند گرفتگی و اسپاسمهای عضلانی مرتبط با درد را بهبود ببخشد. ماساژ تراپی جریان خون را در قسمت تحتانی کمر افزایش میدهد که خود باعث تسریع سرعت بهبود درد ماهیچه آسیب دیده به کمک مواد مغذی و اکسیژن موجود در خون میشود. از علل شایع در زانودرد میتوانیم به آسیبهای ناگهانی، صدمه و فشار به زانو اشاره کنیم. کمر درد یکی از شایع ترین مشکلات درمانی در ایران است.